تاثیر فاضلاب بر محیط زیست

تاثیر فاضلاب بر محیط زیست


فاضلاب به عنوان مواد زائد و مدفوع خارج شده در زهکش ها تعریف می شود. نمونه ای از فاضلاب مواد زائد است که در توالت ریخته می شود و در فاضلاب منتقل می شود.

فاضلاب امری مهم است که در هر نقطه از جهان مورد توجه قرار می گیرد. این می تواند موادی باشد که از توالت ما خارج می شود یا مقدار زیادی فاضلاب که از کارخانه ها و صنایع خارج می شود. همچنین همه ما به آن کمک می کنیم و به طور جمعی مشکل فاضلاب را حل می کنیم. تاثیر فاضلاب بر محیط زیست منفی است.

تاثیر فاضلاب بر محیط زیست :

تأثیر فاضلاب بر محیط زیست عمدتاً منفی است. قبل از دفع نیاز به درمان مناسب دارد و معمولاً در اقیانوس ها دفع می شود.

دو مشکل وجود دارد.

اگر فاضلاب قبل از دفع عمدتاً در اقیانوس ها به طور کامل تصفیه نشود، می تواند آب را آلوده کرده و به مقادیر زیادی از حیات وحش آسیب برساند.

ثانیاً، سیل ممکن است باعث ورود فاضلاب کاملاً تصفیه نشده به رودخانه‌ها و دیگر آب‌ها شده و باعث آلودگی آنها شود. عواقب آن اصلا خوب نیست. آلودگی بدنه های آبی باعث گسترش بیماری هایی مانند اسهال، هپاتیت A و غیره می شود.

و حتی فاضلاب کاملاً تصفیه شده نیز می تواند مشکلات زیادی داشته باشد. مطالعات نشان داده است که الیاف پلاستیکی میکروسکوپی هنگام شستن لباس‌های خاص آزاد می‌شوند و می‌توانند به تصفیه خانه‌های فاضلاب و سپس سیستم‌های اکولوژی دریایی راه پیدا کنند. آنها می توانند به بسیاری از موجودات زنده آسیب برسانند و همچنین زنجیره غذایی را از بین ببرند.

تاثیر فاضلاب بر محیط زیست

فاضلاب انسانی

هر چند همه چیز بد نیست. فاضلاب انسانی شامل مجموعه ای از اطلاعات است که ممکن است برای بررسی و نظارت بر طیف وسیعی از مناطق مورد استفاده قرار گیرد. در حالی که بیشتر مطالعات بر روی نظارت بر استفاده از داروهای غیرقانونی متمرکز شده‌اند، اخیراً به سایر زمینه‌های بالقوه تحقیقاتی گسترش یافته است. به عنوان مثال، تعیین وجود آفت کش ها می تواند برای بخش غذا، کشاورزی و برای بسیاری از بخش های دیگر مفید باشد.

مطالعه فاضلاب همچنین می تواند نشانگرهای استرس اکسیداتیو را در نمونه های جمع آوری شده شناسایی کند. این عمدتا نشان می دهد که بدن قادر به خنثی کردن برخی از بیماری ها نیست. ممکن است به محققان در تعیین اثرات آلودگی محیطی بر برخی جوامع کمک کند.

تصفیه فاضلاب

تصفیه فاضلاب، شامل حذف ناخالصی‌ها از پساب یا فاضلاب قبل از رسیدن به سفره‌های زیرزمینی یا توده‌های آبی طبیعی مانند رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، مصب‌ها و اقیانوس‌ها است.

از آنجایی که آب خالص در طبیعت یافت نمی شود، هر گونه تمایز بین آب تمیز و آب آلوده به نوع و غلظت ناخالصی های موجود در آب و همچنین میزان مصرف ما بستگی دارد. به عبارت دیگر، زمانی که آب دارای ناخالصی کافی باشد که برای مصارف مانند نوشیدن، شنا یا ماهیگیری مناسب نباشد، گفته می شود که آلوده می شود.

اگرچه کیفیت آب تحت تأثیر شرایط طبیعی است، اما کلمه آلودگی بیشتر به معنای فعالیت های انسانی به عنوان منبع آلودگی است. بنابراین آلودگی آب عمدتاً ناشی از تخلیه فاضلاب آلوده به آبهای سطحی یا زیرزمینی است و تصفیه فاضلاب عنصر اصلی و مهم در کنترل آلودگی آب است.

فاضلاب می تواند از منابع نقطه ای یا از منابع پراکنده سرچشمه بگیرد. آلاینده منبع نقطه ای آلاینده ای است که از یک خط لوله مانند تخلیه فاضلاب یا لوله خروجی به آب می رسد. منابع پراکنده، مناطق وسیع و محدودی نیستند که آلاینده ها از آنجا وارد بدنه آبی می شوند. رواناب سطحی از مزارع نمونه ای از منبع پراکنده آلودگی است که فضولات حیوانی، کود و غیره را حمل می کند.


همچنین بخوانید :

تصفیه‌ فاضلاب

سیستم های هوادهی فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *