میکروارگانیسم تصفیه فاضلاب

میکروارگانیسم تصفیه فاضلاب


باکتری ها و میکروارگانیسم ها کجا هستند؟

همه جا، از آبی که به تصفیه خانه می رسد تا خروجی آن. پارامترهای عملیاتی تنظیم شده در حوضچه های تصفیه بر توسعه ساختارهای میکروبی مختلف و گونه هایی که آنها را تشکیل می دهند تأثیر می گذارد.

این ترکیب پیچیده از میکروارگانیسم‌ها، غنی از گونه‌ها، بر خلاف استفاده از گونه‌های منفرد، به سطح بالایی از تجزیه زیستی در طیف وسیعی از بسترها دست می‌یابد. این عامل اصلی تأثیرگذار بر کیفیت فاضلاب تصفیه شده است.

معمولاً این موجودات ازدحام کرده و در کشت‌های آزاد به صورت توده‌ای پولک مانند به نام لخته می‌شوند. این لخته ها که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده هستند، حاوی سلول های زنده و مرده باکتری ها، قارچ ها، تک یاخته ها و محصولات متابولیک هستند. آنها در اطراف مواد آلی معلقی که از آن تغذیه می کنند تجمع می یابند. این مورد برای مثال در مورد گل فعال است.

علاوه بر این، در کشت های ثابت، بیوفیلم های مشابهی روی سطوح تماس ایجاد می شوند. به عنوان مثال، بیوفیلترها و دیسک های بیولوژیکی، کشت های ثابت هستند.

برخی از کارخانه ها مجهز به راکتورهای UV یا تزریق کلر هستند تا باکتری های باقی مانده در آب خروجی را قبل از تخلیه به رودخانه از بین ببرند. یک نمونه استرالیا و نیوزلند است.

فاضلاب در صورت عدم تصفیه می تواند برای محیط زیست مضر باشد. این به این دلیل است که زباله های انسان و حیوانات خانگی منبع چندین نوع بیماری های منتقله از آب و آلودگی باکتریایی هستند.

تا حدی به لطف میکروارگانیسم ها، تصفیه فاضلاب و فاضلاب امکان پذیر است. نقش میکروارگانیسم ها در تصفیه فاضلاب به تصفیه و تصفیه فاضلاب و کاهش مضرات آن برای محیط زیست کمک می کند.

در حالی که میکروب های مختلف زیادی در تصفیه فاضلاب استفاده می شود، سه میکروب شناخته شده وجود دارد که نقش مهمی در تمیز نگه داشتن فاضلاب دارند. هر یک از این نوع باکتری ها به روشی منحصر به فرد به روند درمان کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که تأثیر کمی بر محیط اطراف ندارد.

میکروارگانیسم تصفیه فاضلاب
میکروارگانیسم تصفیه فاضلاب

میکروارگانیسم های رایج مورد استفاده در تصفیه فاضلاب

در اینجا لیستی از باکتری های مورد استفاده در تصفیه فاضلاب آورده شده است که می توانید به آنها مراجعه کنید.

باکتری های هوازی

باکتری های هوازی بیشتر در تصفیه خانه های جدید در محیطی که به عنوان محیط هوادهی شناخته می شود استفاده می شود. این باکتری از اکسیژن آزاد موجود در آب برای تجزیه آلاینده های فاضلاب استفاده می کند و سپس آن را به انرژی تبدیل می کند که می تواند برای رشد و تولید مثل استفاده کند.

برای اینکه این نوع باکتری به درستی استفاده شود، باید اکسیژن به صورت مکانیکی به آن اضافه شود. این اطمینان حاصل می کند که باکتری ها می توانند کار خود را به درستی انجام دهند و به رشد و تولید مثل در منبع غذایی خود ادامه دهند.

باکتری های بی هوازی

باکتری های بی هوازی در تصفیه فاضلاب به طور معمول استفاده می شوند. نقش اصلی این باکتری ها در تصفیه فاضلاب کاهش حجم لجن و تولید گاز متان از آن است.

نکته مهم در مورد این نوع باکتری و اینکه چرا از آن بیشتر از باکتری های هوازی استفاده می شود این است که گاز متان، در صورت تمیز کردن و مدیریت صحیح، می تواند به عنوان یک منبع انرژی جایگزین استفاده شود. این یک مزیت بزرگ با توجه به سطوح بالای مصرف انرژی تصفیه فاضلاب است.

برخلاف باکتری های هوازی، این نوع باکتری قادر است بیش از مقدار کافی اکسیژن را از منبع غذایی خود دریافت کند و برای کمک به انجام کار خود نیازی به افزودن اکسیژن نخواهد داشت. حذف فسفر از فاضلاب یکی دیگر از مزایای میکروب های بی هوازی است که در تصفیه فاضلاب استفاده می شود.

اختیاری

میکروارگانیسم های اختیاری در تصفیه فاضلاب باکتری هایی هستند که بسته به محیطی که در آن هستند می توانند بین هوازی و بی هوازی تغییر کنند. توجه داشته باشید که این باکتری ها معمولاً ترجیح می دهند در شرایط هوازی باشند.

نظرات نهایی در مورد نقش میکروارگانیسم ها در تصفیه آب

بسیاری از تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی و شهری از باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها برای کمک به فرآیند تمیز کردن فاضلاب استفاده می کنند. انتخاب باکتری مناسب می تواند مشکل باشد زیرا انتخاب شما برای استفاده موثر به شرایط منطقه شما بستگی دارد. اگر با باکتری های بی هوازی به درستی مدیریت شود، تصفیه فاضلاب می تواند منبع خوبی برای انرژی جایگزین باشد.

یادگیری نام میکروب های مورد استفاده در تصفیه فاضلاب و نقش باکتری ها در تصفیه فاضلاب نباید یک کار انفرادی باشد. راه حل های تصفیه آب موجود از AOS را در نظر بگیرید تا درباره نقش میکروارگانیسم ها در تصفیه آب و اینکه چگونه میکروارگانیسم ها در فرآیند تصفیه فاضلاب می توانند به سالم نگه داشتن آب شما کمک کنند، بیشتر بدانید

ساخت و طراحی تجهیزات تصفیه فاضلاب

شرکت مهندسی بهساز آب با سالها تجربه و بهره مندی از مهندسان و تکنسین های حرفه ای در حوزه تصفیه آب و فاضلاب، موفق به ساخت کلیه تجهیزات تصفیه خانه های آب و فاضلاب مطابق با روش های مدرن دنیا شده است .

از جمله تولیدات این گروه می توان به طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی، طراحی و ساخت پکیج های پیش تصفیه فاضلاب از جمله سپتیک تانک، ایمهاف تانک ،  UABR ,UASB ,UAFB و طراحی و ساخت پکیج های  چربی گیر ( ثقلی، DAF ,  CPI ,IGF ,API ) اشاره نمود.

برای اطلاع از ویژگی های تجهیزات تولید شده  شرکت بهساز آب ودریافت مشاوره برای خرید هر یک از محصولات می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید.


همچنین بخوانید :

ژنراتور اکسیژن

انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

مقایسه روش های تصفیه فاضلاب

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *