پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری یکی از زیر مجموعه های پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به حساب می آید.

پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری برای از بین بردن آلاینده های آلی و غیر آلی که در پساب های تولید موجود در محیط های مسکونی میباشد استفاده میشود.

در این مقاله قصد داریم درباره کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری و نحوه تصفیه فاضلاب خاکستری و همچنین قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری صحبت کنیم.

پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری چیست؟

همانطور که گفته شد پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری تجهیزاتی است که برای تصفیه آبی که در نتیجه مصارف خانگی حاصل میشود مورد استفاده قرار گرفته و مواد آلی و غیر آلی موجود در پساب های خانگی را کاهش و از بین خواهد برد. محیطی که ما در آن زندگی میکنیم باید تمیز و بهداشت در آن رعایت شود.

استفاده از مواد شوینده در حمام و شستشوی ظروف، پساب های تولید شده در توالت و سرویس بهداشتی دارای ذرات روغنی و کلوئیدی میباشد که باید توسط پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری تصفیه شده و از رنگ سیاه به رنگ خاکستری تبدیل شوند و در نهایت آب تصفیه شده وارد چرخه آب شود.

مراحل تصفیه فاضلاب خاکستری

تصفیه فاضلاب خاکستری در یک مرحله انجام نمیشود و بایستی تمامی آلاینده های فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی  از فاضلاب حذف شوند زیرا ورودشان به طبیعت خطری جدی برای موجودات زنده به همراه دارد.

بنابراین باید مراحل زیر بر روی فاضلاب خاکستری انجام شود:

  1. تصفیه فیزیکی پساب خاکستری
  2. تصفیه بیولوژیکی پساب خاکستری
  3. تصفیه شیمیایی فاضلاب خاکستری

تصفیه فیزیکی پساب خاکستری

در تصفیه فیزیکی پساب خاکستری با استفاده از آشغالگیر مکانیکی جامدات معلق و TSS ها جمع آوری میشوند و این اولین قدم در تصفیه پساب خاکستری به حساب می آید.

البته قبل از این مرحله زمان جمع آوری فاضلاب های خاکستری مانند پساب حمام و ماشین لباسشویی و ظرفشویی و آشپزخانه است.

تصفیه بیولوژیکی پساب خاکستری

مرحله بعدی در تصفیه فاضلاب خاکستری، تصفیه بیولوژیکی پساب است که استفاده از میکروارگانیسم های هوازی و روش های مختلفی از قبیل لجن فعال، رآکتور ناپیوسته متوالی یا SBR، بیورآکتورهای غشایی MBR و پکیج تصفیه UASB در این مرحله با توجه به ویژگی های بیولوژیکی فاضلاب در نظر گرفته میشود.

تصفیه شیمیایی فاضلاب خاکستری

در مرحله آخر مقادیر زیادی از مواد آلی و غیر آلی موجود در آب با روش هاس فیزیکی و بیولوژیکی از بین رفته است و در مرحله آخر یعنی تصفیه شیمیایی فاضلاب خاکستری از پکیج کلرزنی، اولترافیلتراسیون و فیلترهای مختلف استفاده میشود.

غشاهای مورد استفاده در این مرحله قادر به حذف آلاینده های شیمیایی بوده و کیفیت خروجی پکیج را تا حد زیادی افزایش می دهند. فاضلاب تصفیه شده در زمینه آبیاری درختان و موارد مشابه کاربرد دارد.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری به موارد مختلفی بستگی دارد مه موجب متغییر شدن قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری میشود که عبارتند از:

  • جنس بدنه
  • میزان ضخامت ورق های به کار رفته در آنها
  • اندازه و ابعاد مخزن
  • قطعات داخلی
  • نوع برند
  • روش های پیاده سازی

علاوه بر موارد ذکر شده نوسانات قیمت ارز نیز بر قیمت پکیج تاثیرگذار خواهد بود.جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری با شرکت بهساز آب تماس حاصل نمایید.

همچنین بخوانید:

فرآیندهای بیولوژیکی در تصفیه فاضلاب

مراحل انجام تصفیه فاضلاب

مقایسه روش های تصفیه فاضلاب

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *