بهترین آب برای قهوه

بهترین آب برای قهوه


بهترین آب برای قهوه

علاوه بر دانه هایی که برای دم کردن آن ها با دقت انتخاب می کنید، آب مهم ترین عنصری است که باید به هر فنجان قهوه اضافه کنید – اما چه چیزی باعث می شود یک فنجان قهوه واقعاً خوشمزه و زیبا باشد؟

در دنیای پیچیده قهوه تخصصی، بسیاری از مردم علاقه مند هستند که دانه های قهوه از نقاط مختلف جهان چگونه طعمی داشته باشند و چگونه برشته کردن، آسیاب کردن و دم کردن بر طعم آن تأثیر می گذارد. اما یک عنصر وجود دارد که اغلب هنگام تلاش برای ایجاد یک فنجان قهوه واقعا عالی نادیده گرفته می شود: آب!

حال، کسانی که به آن عادت ندارند ممکن است تصور کنند که هرچه آب خالص تر باشد، فنجان قهوه تمام شده بهتر خواهد بود. با این حال، نتایج چندین مطالعه جامع روشن می شود که وجود برخی مواد معدنی سخت مانند کلسیم و منیزیم نه تنها به استخراج طعم از دانه های آسیاب شده قهوه کمک می کند، بلکه به طرق مختلف بر طعم نوشیدنی حاصل نیز تأثیر می گذارد.

  1. یافتن تعادل سختی
  2. نسبت کل جامدات محلول (TDS) چقدر است؟
  3. سدیم و پتاسیم چطور؟
  4. آهن و مس
  5. کربنات، بی کربنات و هیدروکسید
  6. کلرید
  7. سولفات
  8. pH
  9. آب بطری شده
  10. سیستم تصفیه آب خود را نصب کنید
بهترین آب برای قهوه
بهترین آب برای قهوه
  • یافتن تعادل سختی

تنظیم آب تغذیه برای تغییر مقدار مواد معدنی سخت دشوار است زیرا مواد معدنی بسیار سخت نیز باعث ایجاد رسوب آهک، سخت‌کننده‌های آب، پوسته شدن و چسبیدن داخل کتری می‌شوند. و هنگامی که آب سخت را گرم می کنید دیگ بخار. آهک آشکارا برای تجهیزات مضر است و همچنین می تواند بر عملکرد آن تأثیر منفی بگذارد – آهک رسانای ضعیف الکتریسیته است، بنابراین انرژی بیشتری برای گرم کردن همان حجم آب مصرف می کند.

با سرمایه گذاری در تجهیزات پیشرفته برای تولید آب خالص که در نتیجه استفاده از آب بسیار نرم، یک فنجان قهوه بی جان تولید می کند، واضح است که تعادل سختی کلید دستیابی به نتایج است. بهترین ها بدون به هم ریختن تجهیزات خود در تلاش برای قهوه عالی.

گفته می شود که هر دو کلسیم و منیزیم بهتر می توانند طعم قهوه را استخراج کنند. مطالعه بالا نشان داد که “غلظت بالای یون های منیزیم باعث افزایش استخراج آب و بهبود طعم می شود” در حالی که شواهد تصادفی از صنعت آبجو وجود دارد که نمک های منیزیم می توانند طعم تلخ نامطلوبی ایجاد کنند. به طور کلی، توصیه می کنیم یک فنجان قهوه خوب حاوی این مقدار ماده معدنی سخت برای استخراج طعم مطلوب باشد.

  • آب سختنسبت کل جامدات محلول (TDS) چقدر است؟

برای کمک به درک بهتر اصطلاح «کل جامدات محلول»، احتمالاً بهتر است در این مرحله به طور خلاصه به تعاریف چند عبارت اشاره کنیم.

TDS مخفف “کل جامدات محلول” است و این شامل مواد معدنی سخت حل شده در آب می شود. آن را بر حسب ppm (قسمت در میلیون) با ppm 50 به طور کلی آب نرم و 180 ppm آب سخت اندازه گیری می کنند. برای روشن شدن این موضوع، انجمن قهوه تخصصی آمریکا 150 میلی گرم در لیتر (معادل ppm 150) را به عنوان سطح TDS هدف برای آب دم کرده توصیه می کند، اگرچه همچنین پیشنهاد می کند که 75 تا 250 میلی گرم در لیتر “محدوده قابل قبول” است.

بنابراین اکنون می دانید TDS چقدر خوب است و چگونه آن را اندازه گیری کنید. با این حال، همانطور که قبلا ذکر شد، این فقط مقدار مواد جامد محلول نیست که بر قهوه شما تأثیر می گذارد، انواع مواد معدنی سخت نیز تأثیر متفاوتی بر طعم قهوه دم کرده دارند. مطالعه ای توسط مجله غذای کشاورزی نشان داده است که یک یون مثبت موجود در آب سخت (به نام کاتیون) تأثیر مفیدی بر طعم قهوه دارد.

شما می توانید جهت خرید دستگاه تصفیه آب و استعلام قیمت دستگاه تصفیه آب  با مشاوران ما در ارتباط باشید.

09122613501

  • سدیم و پتاسیم چطور؟

سدیم اغلب در غلظت های بالاتر از پتاسیم در آب لوله کشی یافت می شود. در سطوح پایین، این مواد معدنی می توانند به طعم قهوه شیرینی اضافه کنند، اگرچه سدیم جزء نمک است، بنابراین بدیهی است که مصرف بیش از حد آن مضر است و یک فنجان قهوه شور را ایجاد می کند. …!

کلرید سدیم همچنین به وضوح می تواند باعث تورم تفاله قهوه شود و بر زمان استخراج تأثیر بگذارد. با نمک مضر بیش از حد، سدیم در آب آشامیدنی اروپا 200 میلی گرم در لیتر است در حالی که انجمن قهوه تخصصی آمریکا حداقل 10 میلی گرم در لیتر سدیم را در استانداردهای لاته توصیه می کند. مال خودم.

  • چارت phآهن و مس

آهن و مس می توانند از لوله های قدیمی و لوله کشی وارد آب شوند و حتی در مقادیر کم می توانند طعم فلزی در قهوه ایجاد کنند. هر دو بهترین فیلتر شده اند.

  • کربنات، بی کربنات و هیدروکسید

یون‌های قلیایی بر PH آب خوراک تأثیر می‌گذارند و همچنین می‌توانند با سایر آلاینده‌های محلول ترکیب شوند و رسوبات تشکیل دهند. برای رجوع به تحقیقات دوستان ما در مجله Agri-Food، آنها به طور خاص دریافتند که “غلظت بالای بی کربنات برای طعم بد است”.

  • کلرید

در حالی که کلرید سدیم (یا معمولاً نمک شناخته شده تر) به وضوح می تواند قهوه شما را فاسد کند، کلرید به خودی خود تأثیر مضری بر فولاد ضد زنگ دارد و در سطوح بالا در واقع می تواند تجزیه شود. گزارش شده است که در مقادیر کم، کلرید به شیرینی ملایم قهوه کمک می کند، اگرچه احتمالاً ارزش آن را ندارد که بهترین قهوه ساز فولاد ضد زنگ خود را برای آزمایش آن به خطر بیندازید.

  • سولفات ها

سولفات موجود در آب خوراک شما می تواند مشکل باشد. نه تنها تصور می‌شود که سولفات‌ها تلخی قهوه دم‌شده را افزایش می‌دهند، بلکه وقتی با کلسیم ترکیب می‌شوند تا سولفات کلسیم را تشکیل دهند، می‌توانند رسوبات سفید سختی را در داخل دستگاه ایجاد کنند.

  • pH

pH معیاری برای اسیدیته/قلیایی آب است: هرچه PH کمتر باشد، آب شما اسیدی تر است و هر چه PH بالاتر باشد، قلیایی تر است. مقیاس از 1 تا 14 است که 7 کاملاً خنثی است. طبق گفته انجمن قهوه تخصصی آمریکا، اگرچه آب شما باید کاملاً خنثی باشد، pH بین ۶.۵ تا ۷.۵ قابل قبول است.

  • آب بطری شده

بنابراین چگونه می توان این آب عالی را برای قهوه تهیه کرد؟ آبی که دارای PH نه خیلی زیاد، نه خیلی کم و نه مواد معدنی خیلی کم است، فاقد کلر یا رسوب است و سختی متعادلی دارد؟

برخی منابع آب بطری شده را توصیه می کنند، اما مطمئن هستم که شما موافق خواهید بود که آب می تواند بسیار گران باشد، اما به سرعت مصرف می شود. علاوه بر این، آب بطری دارای محتوای مواد معدنی بسیار بالا (آب معدنی، آب چشمه) یا محتوای معدنی بسیار کم (آب تصفیه شده) است و برخی از مارک ها سطح سختی متوسطی را ارائه می دهند. در اکثر منابع آب شهری یافت می شود.

آب بطری همچنین یک روش غیر دوستدار محیط زیست برای تولید کربن بیشتر است: زیرا آب سنگین است و حمل و نقل آن به ناچار ردپای کربن شما را افزایش می دهد. همچنین زباله های پلاستیکی تولید شده توسط همه آن بطری ها وجود دارد، بنابراین اگر برای اعتبار سبز خود ارزش قائل هستید، آب بطری انتخاب عاقلانه ای نخواهد بود.

  • سیستم تصفیه آب خود را نصب کنید

تصفیه آب خود به شما این مزیت را می دهد که بتوانید دقیقاً نوع تصفیه آب را که برای آب خوراک شما مناسب تر است را مشخص کنید. از فیلترهای کربن نسبتا ساده برای کاهش کلر و رسوب گرفته تا فیلترهایی که به طور خاص برای کاهش کلریدها و سولفات‌ها برای مناطقی طراحی شده‌اند که در مقادیر بیش از حد وجود دارند – به اندازه انواع آب راه‌حل‌ها وجود دارد.

کیفیت مطلق سیستم های تصفیه آب در کاربردهای قهوه امروزی باید اسمز معکوس (R.O.) باشد. سیستم‌های اسمز معکوس سنتی از یک غشاء بسیار ریز استفاده می‌کنند تا اساساً همه چیز را از آب حذف کند و هیچ مواد معدنی سختی برای شما باقی بگذارد.

با این حال برخی از R.O. سیستم هایی که به طور خاص برای بازار قهوه طراحی شده اند دارای دریچه های مخصوص دم کردن هستند که به شما امکان می دهد پس از عبور از R.O مقادیر مختلف آب را مخلوط کنید. کامل! اما شنیدم که در مورد رسوب می‌پرسید، اگر آب را نجوشانم، آیا کلسیم همچنان در دستگاه من جمع می‌شود؟ همه اینها در نظر گرفته شده است، آبی که از غشاء عبور می کند همچنان از فیلتر کربن عبور می کند تا کلر را کاهش دهد و اصل غشای RO تضمین می کند که تجهیزات شما بزرگ نمی شوند. مرتب شد! این سیستم‌ها اکنون بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند که برخی از برشته‌کنندگان به طور خاص از مشتریان یا فروشگاه‌های خود می‌خواهند که از آنها برای دم کردن قهوه استفاده کنند.

پس شما آن را دارید. بهترین آب برای تهیه قهوه یا اسپرسو؟ این می تواند آب اسمز معکوس باشد، اما در وهله اول به آنچه در آب شما وجود دارد بستگی دارد، بنابراین همیشه ابتدا آب خود را آزمایش کنید. شما بهترین راه برای تصفیه آب خود را نمی دانید تا زمانی که متوجه شوید چه چیزی در آن وجود دارد.

Source: https://thietbinganhnuoc.com


همچنین بخوانید :

تاثیر فاضلاب بر محیط زیست

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *