تنظیم فشار آب

تنظیم فشار آب


دوش گرفتن ممکن است یکی از آشکارترین نشانه های مشکلات فشار آب باشد، اما کل سیستم لوله کشی شما می تواند تحت تاثیر فشار ناسازگار آب قرار گیرد. پس چه چیزی باعث بالا و پایین رفتن فشار آب می شود؟ به خواندن ادامه دهید تا بدانید فشار آب چگونه تنظیم می‌شود، چه چیزی باعث نوسانات می‌شود و اگر خودتان نمی‌توانید آن را برطرف کنید، چه کاری باید انجام دهید.

چه چیزی فشار آب را تنظیم می کند؟

چندین سیستم فشار آب را در یک ساختمان تنظیم می کنند. از کل خانه گرفته تا یک دستگاه، می توان فشار آب را به روش های مختلفی دستکاری کرد.

رایج ترین تنظیم کننده های فشار آب در خانه :

  • تامین آب شهری

مگر اینکه محلول آب چاه، آب باران یا دیگر محلول آب طبیعی داشته باشید، احتمالاً آب شما از منبع آب شهری تامین می شود. اگر چنین است، این شرکت برق یا آژانس محلی مسئول فشار آب در کل محله یا ساختمان آپارتمان شما است.

  • شیر قطع کننده اصلی

در مواقع اضطراری آب، شیر قطع می تواند تمام جریان آب را به خانه شما متوقف کند. اگر نیمه باز بماند، فشار آب شما تحت تاثیر قرار می گیرد. اگر در خانه زندگی می کنید، شیر معمولاً در مکانی به راحتی در دسترس مانند حیاط یا نزدیک پیاده رو قرار دارد.

  • تنظیم کننده فشار آب

تنظیم کننده فشار آب که به عنوان شیر کاهش فشار آب (PRV) نیز شناخته می شود، فشار را در کل خانه شما کنترل می کند. این را می توان در بسیاری از مکان ها در سراسر خانه یا حیاط یافت، اما در آب و هوای گرم معمولاً در نزدیکی دریچه قطع کننده اصلی قرار دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد یافتن و تنظیم رگولاتور فشار آب، این ویدیو را ببینید.

  • شیرهای توقف

شیرهای خاموش کننده زیر سینک، جریان آب را به شیرآلات و اکثر وسایل شما کنترل می کنند. اگر نیمه باز بماند، ممکن است فشار آب کاهش یابد.

اینها ممکن است تنظیم کننده های اصلی فشار آب باشند، اما دستگاه ها، سیستم ها و مشکلات بیشتری باعث بالا و پایین رفتن فشار آب می شوند.

فشار آب شهری
فشار آب شهری

چه چیزی باعث بالا و پایین رفتن فشار آب ساختمان می شود؟

سناریوهای مختلفی وجود دارد که فشار آب شما به طور دائم خیلی ضعیف یا خیلی قوی است، اما در مواردی که فشار آب شما در نوسان است، سناریوهای زیادی وجود ندارد. در اینجا چیزی است که می تواند باعث بالا و پایین رفتن فشار آب شما شود:

  1. شرکت آب شما

اگر فشار آب ناسازگاری دارید، شرکت آب شما ممکن است مقصر باشد. گاهی اوقات عمدی است، مانند تغییر مسیر منابع آب، و گاهی اوقات اینطور نیست، مانند نشتی یا گرفتگی در لوله های اصلی تامین آب.

  1. نادرست رگولاتور فشار آب (PRV)

همانطور که قبلا ذکر شد، PRV فشار آب را به کل خانه کنترل می کند. یک PRV معیوب می تواند نوساناتی ایجاد کند که به طور غیرعادی فشار آب را در سراسر سیستم لوله کشی تقویت یا تضعیف می کند.

کاهش فشار آب در سراسر سیستم لوله کشی

چگونه برای رفع

شما باید محل تنظیم کننده فشار آب را پیدا کنید و اهرم تست را بزنید (در زیر ویدیویی وجود دارد که نحوه انجام این کار را توضیح می دهد). اگر ثابت شد که دستگاه معیوب است، یا خودتان با آزمایش آن احساس راحتی نمی کنید، باید با یک لوله کش تماس بگیرید.

  1. یک مشکل با لوله های شما

مشکلات زیادی وجود دارد که ممکن است در لوله‌های شما مشکل ایجاد کند. مشکلاتی مانند نشتی، گرفتگی و هوای محبوس شده قطعاً می‌توانند در بالا و پایین رفتن فشار آب نقش داشته باشند. شناسایی برخی از این مسائل آسان است. برخی از رایج ترین مشکلات لوله که به راحتی قابل حل هستند عبارتند از…

اتصال بد یا خورده – اتصال در شیر توقف می تواند ضعیف یا خورده شود.

سوراخ در یک لوله قابل مشاهده – برخی از لوله‌ها، مانند لوله‌های فولادی گالوانیزه که در خانه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌شوند، می‌توانند تا حدی خورده شوند که بشکنند یا نشت کنند.

همچنین ممکن است نشتی یا گرفتگی در اعماق سیستم لوله کشی شما پنهان شده باشد. گرفتگی می تواند رشد کند، منقبض شود یا در داخل لوله حرکت کند و باعث نوسان فشار شود. نشتی می تواند در طول زمان بزرگ شود و باعث ضعیف شدن فشار آب شود.

چگونه برای رفع

اگر تنها در یک لوله کشی خانه خود با مشکلات فشار آب مواجه هستید، ممکن است مشکل لوله های محلی مقصر باشد. اطمینان حاصل کنید که اتصال در شیر توقف و همچنین ناحیه اطراف فیکسچر را برای آسیب آب بررسی کنید.

اگر اتصال شیر توقف خراب است – کانکتور را بردارید و دوباره وصل کنید. شیر را از نظر وجود زباله بررسی کنید. از نوار تفلون (همچنین به عنوان نوار لوله کش نیز شناخته می شود) برای ایجاد اتصال ایمن تر استفاده کنید.

اگر شیر توقف اصلاً آب نمی دهد – ممکن است لازم باشد آن شیر را تعویض کنید. مطمئن شوید که آب خانه خود را قبل از تعویض هر شیری ببندید، سپس به سادگی شیر قدیمی را بردارید و دریچه جدید را پیچ کنید. نکته: شیر قدیمی را بردارید، آن را به فروشگاه سخت افزار ببرید و از آن به عنوان مرجع برای خرید یک شیر جدید استفاده کنید.

اگر آسیب قابل مشاهده از آب وجود دارد – اگر علائم قابل مشاهده ای از آب در دیوارها، سقف ها یا کابینت های شما وجود دارد، می خواهید لوله ای را که نشتی دارد پیدا کرده و جایگزین کنید. این کار را می‌توان توسط صاحب خانه انجام داد، اما همانطور که در لیست خدمات لوله‌کشی مسکونی خود توصیه کرده‌ایم، شما نباید خودتان را انجام دهید، توصیه می‌شود با یک متخصص تماس بگیرید.

  1. مصرف آب همسایگان شما

مصرف زیاد آب در همان خط آب می تواند به افت فشار آب شما کمک کند. اگر یکی از همسایگان نزدیک استخر، جکوزی، سیستم آبپاش یا حمام جدید نصب کرده باشد، ممکن است متوجه فشار ناهماهنگ آب بیشتری نسبت به آنچه که به آن عادت داشتید، شوید.

چگونه برای رفع

شما باید مستقیماً با همسایه در مورد مصرف آب صحبت کنید یا با شرکت آب تماس بگیرید تا در مورد وضعیت صحبت کنید. اگر این افت دائمی است، ممکن است برای جبران نیاز به افزایش فشار آب خانه خود داشته باشید.

  1. لوله کشی بد ساختمان

یک مشکل در وسایل لوله کشی شما می تواند به فشار ناسازگار آب کمک کند. این شامل سر دوش کثیف، آب سردکن معیوب یخچال و شیرهای آب معیوب است.

 

ارائه خدمات تعمیر پمپ آب خانگی

جهت نصب و تعمیر پمپ آب ساختمان می توانید از طریق راههای ارتباطی شرکت با ما در ارتباط باشید.

جلب نظرات و کسب رضایت شما مشتریان عزیزهمواه از اهداف بهساز آب بوده است .

کارشناسان ما بعد از دریافت اطلاعات دقیق و انجام بررسی‌‌های لازم، نزدیک‌‌ترین نیروی خود را به محل مورد نظرتان اعزام می‌کنند. تعمیرکاران ما بعد از عیب‌‌یابی پمپ ممکن است برای بررسی‌های لازم دستگاه را به تعمیرگاه انتقال دهند.


همچنین بخوانید :

تصفیه خانه فاضلاب چیست؟

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *